Een nieuwe lente, een nieuwe site…

Het jaar 2022 stond voor De Maere vooral in het teken van de viering van het 100-jarig bestaan van het gebouw “De Maere”. Met een geweldige reünie voor oud-studenten en -medewerkers, een knallend eeuwfeest voor de huidige bewoners en gebruikers van dit monumentale pand en vooral met heel veel aandacht voor de roemrijke geschiedenis van “De Maere”. De speciaal hiervoor ontwikkelde site www.demaere100.nl staat vol met impressies en reportages over dit jubileumjaar en met verhalen, herinneringen, oude foto’s, een tijdlijn en nog veel meer wat getuigt van het verleden.

De viering van het eeuwfeest van “De Maere” is echter ook een -hernieuwd- startpunt geweest. De initiatiefnemers van Stichting “De Maere”, die dit jaar (2023) haar 75-jarig bestaan viert, hebben de stichting nieuw leven ingeblazen en nieuw elan gegeven. Met als ultieme doel het promoten en ondersteunen van (middelbaar en hoger) textielonderwijs in Nederland.

2022 stond in het teken van de geschiedenis; 2023 staat in het teken van de toekomst! Vrij naar Herman Gorter’s “Mei” zeggen wij dus: “Een nieuwe lente, een nieuwe site…”.

Het logo en de website stichtingdemaere.nl hebben een nieuwe, frisse look-and-feel gekregen.

Logo

Stond in het oude logo het monumentale gebouw centraal, het nieuwe logo heeft een moderne, op de toekomst gericht uitstraling en daarbij passende mooi allitererende pay-off: “Textile Technology Twente”. Het in het logo gebruikte icoon is niet langer het gebouw, maar stylistische weergave van een weefsel. Symbolisch voor textiel, natuurlijk, maar ook voor de verbinding die de stichting wil maken met nieuwe technologie en innovatie in de textiel. De diagonalen in het weefsel komen ook terug in de vormgeving van de website.

Websites

De jubileum-website “www.demaere100.nl” wordt op termijn uitgefaseerd en wordt integraal onderdeel van de nieuwe website “stichtingdemaere.nl”. De schat aan oude foto’s, krantenknipsels en andere memorabilia wordt dus zorgvuldig bewaard en beheerd.

work in progress

De nieuwe website stichtingdemaere.nl zal in de loop van dit jaar organisch worden uitgebreid met informatie over de activiteiten van de stichting en krijgt de mogelijkheid voor geïnteresseerden op zich in te schrijven voor de evenementen en bijeenkomsten die de stichting gaat organiseren.

Ons advies: check regelmatig de veranderingen op de site en schrijf je in op de digitale nieuwsbrief.