Symposium “Thinking Textiles”

Evenementgegevens

Wij zijn verheugd je uit te kunnen nodigen voor THINKING TEXTILES, een buitengewoon evenement op 1 december 2023 dat je zeker niet wilt missen! Het belooft een dag vol inspiratie, kennisuitwisseling en groei te worden, met geweldige keynote speakers en boeiende workshops.

Thema: Thinking Textiles

Het thema van het symposium is Thinking Textiles. We overdenken onze textielindustrie in verschillende facetten. Duurzaamheid is niet meer weg te denken. Het onderwerp manifesteert zich op verschillende gebieden, zoals o.a. energieconsumptie in productie, reduceren van afval, hergebruik van grondstoffen en innovatie van materialen. Thinking Textiles staat ook voor slimme textiel. We zijn vandaag de dag met toepassingen bezig die elektronica en textiel samenbrengen. Zo ontwikkelen studenten niet alleen kennis van textiel, ze denken stappen verder in slimme technologieën en duurzame oplossinge

Organisatie

De organisatie van het symposium is in handen van de opleiding Fashion & Textiles Technologies in combinatie met de stichting de Maere.
De opleiding Fashion & Textile Technologies is ontstaan uit de Hogere Textielschool ‘De Maere’. Deze opleiding bestaat al meer dan 100 jaar. De stichting De Maere werd 75 jaar geleden opgericht ter bevordering en ondersteuning van het textielonderwijs in Enschede. Het vieren van het 75-jarig bestaan van stichting De Maere vormt de aanleiding om dit symposium in Enschede te organiseren.

Deelnemers

• Netwerk en relaties Saxion Fashion & Textile Technologies
  • Netwerk en leden Stichting De Maere 75
  • Huidige studenten en alumni van de opleiding Fashion & Textile Technologies